Du har opprettet produktet som vil forandre verden. Nå trenger du folk til å kjøpe den. Topp entreprenører og medlemmer av The Oracle deler sine prøvde måter å bygge buzz, slik at folk kjøper fra deg og lidenskapelig sprer ordet for mega fortjeneste.

1. Vær strategisk.
Finn din kjerne publikum. Enten du lager den nye iPhone eller en cupcake stativ, finn og lær av kjerne publikum. Opprett din base og bygg deres tillit til deg.

De fleste venner vil være din største tilhengere, men det betyr ikke at de hjelper. De trenger å peke hull i dine ideer, som du kan fikse før du tar et produkt til markedet. Motstå trang til å være defensiv. Og bruk muligheten til å styrke produktet ditt.

Når du forbereder deg på å markedsføre ideen din, undersøk dine konkurrenter. Ta fra deres gode, lære av deres dårlige, og forbedre hva som må forbedres.

Du trenger ikke lenger tradisjonelle medier for å drive ideer, produkter eller meldinger. Ikke bli opptatt av å finne et PR-budsjett hvis det ikke hjelper kjernevirksomheten. I stedet bruker du tid på å skape klar melding til kjøpere.

Bruk sosiale medier kritisk. Alltid presse dem til å «kjøpe» skaper tretthet, noe som gjør dem til å føle seg som et tall. Bygg et forhold med publikum minst tre måneder på forhånd slik at de kan lære tonen og rytmer. Deretter søker du måter for dem å samhandle med produktet.

 

2. Gå over bord med oppsøking.
Obskurity dreper bedrifter. Hvis du ikke går overbord, vil du ikke få den oppmerksomheten som trengs for å lykkes. Før du starter et nytt produkt, spør deg selv: Hvor langt skal jeg gå for å få oppmerksomhet?

3. Bruk sunn fornuft.
Kjenn publikum. Hvis noen spør deg, «Hvem er målgruppen din?» Ha et kort svar. Ellers er det et problem. Også, bli kjent med dine interessenter. Finn ut hvor de bruker fritiden og bli med dem etter jobb. Hendelser er gode for å få produktet inn i samfunnet. Vurder å sponsere en mikser på en lokal restaurant, bryggeri eller vinbar for å skaffe interesse.

Kjenn produktets verdi. Ta en samtale med en klient som fikk suksess med produktet. Spør dem hvorfor det var vellykket.

Med merkevarebygging og markedsføring, har du en multimedia tilnærming som inkluderer utskrift, fotografi og video. Ikke behandle hashtags som en ettertanke; de er et kraftig verktøy for å ta tak i potensielle kunder. Bruk dem! Følg med og engasjer med journalister på sosiale medier som kan rette oppmerksomheten til produktet ditt. Spør en lokal kjendis, som ordføreren, for å gjøre et intervju på kameraet. Verste tilfelle, sier de, «Nei.» Best tilfelle, de autentiserer merkevaren din.

4. Mål store medier.
Oppmerksomhet er internettets valuta. Den gjennomsnittlige personen får en vanvittig mengde informasjon daglig. For å få oppmerksomhet, skjær gjennom støyen.

Med riktig strategi kan du få stor medieplassering. Plasser deg selv som en ekspert og målrett profilmeldinger. Finn ut hvilke historie segmenter produsenter vil ha. De er under press for å bestille de riktige ekspertene, så det er en god sjanse for at kunnskapen din fyller et gap.

5. Bygg superfansene dine.
Ikke hopp inn i å lansere et produkt uten å først bygge et fellesskap av superfans. Legg grunnlaget for å bygge buzz senere. Det kan ta ett til to år, men det er verdt det. Du kan starte med konferanser. Jakt etter målgruppen din. Inviter dem til å bli med en verdifull Slack-gruppe eller motta eksklusive invitasjoner til hendelsene dine.

Etter at du har lansert, hvis fansen ikke resonerer med produktet ditt, kan du gå tilbake til firkanten. Ikke døm markedet; hør etter fordi markedet forteller deg hva de vil. Fest det nåværende produktet til deres smak, og de vil bygge oppmerksomhet du fortjener. På den måten vil du unngå å miste mye penger og lure på hvorfor kampanjene dine ikke gikk som planlagt.

Kategorier: Nyheter

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *